اهمیت آزمون های آمادگی کنکور
نوشته شده توسط : seoinja

 

در کشور ما بسیاری از جوانان آینده خود را معطوف به نتیجه ای که از کنکور می گیرند کرده اند ازین رو قطعاً این آزمون استرس زیادی برایشان با خود به همراه خواهد داشت. آزمون شبیه ساز کنکور به افراد کمک می کند تا با قرار دادن خود در موقعیتی مشابه در واقع تمرینی برای مواجه شدن با سوالات کنکور و داشتن حضوری بهتر و با آرامش بیشتر آمادگی کنکور را پیدا کنند.

معمولا به این شکل است که منبع سوالات آزمون شبیه ساز کنکور، سوالات آزمون سراسری در هفت یا هشت سال گذشته است. زمان مناسب برای شرکت در یک آزمون شبیه ساز کنکور حدود یک ماه قبل از آزمون سراسری است اما بسته به خواسته ی شرکت کننده می تواند زودتر یا دیرتر نیز انجام شود تا داوطلب آمادگی کنکور خود را افزایش دهد. 

آزمون شبیه ساز کنکور

 

افزایش آمادگی کنکور با شرکت در آزمون شبیه ساز کنکور

داوطلبان با شرکت در آزمون های آزمایشی برای جلسه کنکور آمادگی روحی و فیزیکی پیدا می کنند. برای بسیاری شرکت کننده ها پیش آمده که در عین سخت کوشی در مطالعه ی دروس موفق به کسب رتبه ای که استحقاق ان را داشته اند نشده اند که در اکثر موارد علت این موضوع در آشنا نبودن این داوطلبان با فنون تست زنی یا دچار شدن به استرس در روز کنکور بوده است. شرایطی همچون تحمل ساعات طولانی آزمون، برخورد با سوالات دشوار، عدم تمرکز در جلسه، تقسیم بندی نامناسب زمان بین تست ها، کنترل نکردن پاسخنامه با سوالات و …همگی می توانند از دلایل اضطراب زا در روز جلسه باشند. آزمون‌های شبیه سازی به داوطلبان کمک خواهد کرد تا حد زیادی خود را با شرایط روحی و فیزیکی آزمون سازگار نمایند و همچنین به جز آمادگی روحی، هنر آزمون دادن را نیز بیاموزند.

مزایای آزمون آمادگی کنکور 

شبیه سازی شرایط محیطی جلسه کنکور اصلی

تمرین مدیریت زمان و یافتن ایرادات در زمان بندی

مرور کامل مطالب مطالعه شده و یافتن ایرادات و کمبودهای مطالعاتی و تست زنی

اطلاع از وضعیت و رتبه خود در بین بخشی از جامعه دانشجویان شرکت کننده در کنکور

تمرین تکنیک های تست زنی و حل مسئله در زمان محدود

صدور کارنامه تحلیلی شامل اطلاعات آماری و بررسی عملکرد دانشجو در هر درس

بهتر است شرکت کنندگان با پوشش مشابه و هم چنین در ساعتی مطابق با ساعت کنکور اصلی در آزمون شبیه ساز کنکور شرکت کنند تا بتوانند عملکرد ذهن و دانش خود را در شرایط کاملا مشابه بسنجند. شرکت کنندگان میتوانند پس از دریافت نتایج آزمون شبیه ساز کنکور، خود را در حوزه های مختلف ارزیابی کنند و در موارد نیاز به مطالعه دقیق تر آن حوزه بپردازند.

 

آزمون شبیه ساز کنکور

 

الزامات طراحی یک آزمون آمادگی کنکور

برای طراحی یک آزمون آنلاین با هر رویکردی (آزمون شبیه ساز کنکور، سنجش های شخصی و ...) نکات امنیتی و کدنویسی بروز بکار می رود زیرا باید این قابلیت که تعداد کثیری شرکت کننده را پشتیبانی کند داشته باشد. همچنین سایت باید بگونه ای طراحی شود که در موبایل به خوبی نمایش داده شود و بعلاوه تدابیری برای پیشگیری از تقلب شرکت کنندگان نیز نیاز است.

 

الزامات شرکت در آزمون آنلاین

داشتن کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ و امکان اتصال به اینترنت و همچنین داشتن دانش اولیه استفاده از کامپیوتر پیش نیاز شرکت در آزمون آنلاین است. بعلاوه باید امکان اتفاقات غیر منتظره همچون احتمال قطع شدن اتصال به اینترنت، بوجود آمدن مشکل سخت افزاری و.... را نیز پیش بینی و مدنظر قرار داد.

 

سازمانها، ارگانها و مدارس می توانند برای سفارش طراحی آزمون آنلاین خود به وب سایت های مختلفی که در این حوزه کار می کنند مراجعه کنند به عنوان مثال وب سایت منتا برای طراحی آزمون آنلاین یا آزمون شبیه ساز کنکور برای مدارس امکانات کاملی ارائه میکند.

 





:: برچسب‌ها: آمادگی کنکور، آزمون شبیه ساز کنکور ,
:: بازدید از این مطلب : 3495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: